Fisker, elektrikli araç pazarındaki durgunluk nedeniyle iflasını istiyor
Bir elektrikli araç girişimi olan Fisker Inc. fon yaratma zorlukları, yavaş satışlar ve tedarik zinciri sorunları gibi bir dizi zorluğa yenik düşerek Pazartesi günü iflas koruma başvurusunda bulundu.
Şirket, amiral gemisi Ocean elektrikli SUV için zayıf taleple mücadele ediyor, bu da işten çıkarmalara ve nakit tasarrufu için yatırımların durdurulmasına yol açıyor. Satışları artırmak için bayilerle ortaklık kurma ve büyük bir otomobil üreticisinden yatırım alma çabaları başarısız oldu.
ABD’deki elektrikli araç girişimlerinin genelinde şirketler, yüksek borçlanma maliyetlerinin daha da kötüleştirdiği talep daralmasıyla başa çıkmak için çeşitli önlemler alıyor. Rivian Automotive Inc. bu yıl montaj hattını geçici olarak kapatarak maliyet düşürme ve verimlilik için yeniden düzenlemeye gitti ve R1S SUV ve R1T kamyonetleriyle karlılık elde etmeyi hedefliyor. Şirket yeni tahrik üniteleri, yükseltilmiş yazılım ve daha az parça içeren ikinci nesil araçlarını tanıttı.
Şubat ayında Rivian mevcut modelleri için daha düşük menzilli seçenekleri piyasaya sürdü ve tedarik sözleşmelerini yeniden müzakere ederek ve bazı bileşenleri şirket içinde üreterek nakit yakımını azaltmaya çalışıyor.
Şirketin nakit rezervleri ilk çeyrekte 5,98 milyar dolar olarak gerçekleşti ve bir önceki çeyrekteki 7,86 milyar dolardan düşüş gösterdi. Rivian daha küçük, daha ucuz R2 SUV’lerini ve R3 crossover’larını üretmeyi planlıyor ve 2026’nın ilk yarısında ABD fabrikasında üretime başlamayı hedefliyor.
Lucid Group Inc. altı çeyrek üst üste gelir beklentilerini karşılayamamasının ardından Amerika Birleşik Devletleri’nde işgücünü %6 oranında azalttığını açıkladı. Şirket, Lucid Air Pure modelinin fiyatını düşürdü ve ücretsiz bakım ve şarj ödeneği gibi teşvikler sunuyor.
Lucid, üretimine bu yılın sonlarında başlanması beklenen Gravity SUV modelini Kasım ayında tanıttı ve 2026 yılının sonlarında 50.000 dolar fiyat hedefleyen daha uygun fiyatlı bir orta boy otomobil piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Lucid’in geçen yılın sonunda 1,37 milyar dolar olan nakit bakiyesi ilk çeyrek sonunda 2,17 milyar dolar olarak gerçekleşti.
Nikola Corporation, akülü elektrikli kamyonların alev almasının ardından Ağustos ayında bir geri çağırmaya yol açan olayların ardından odağını hidrojenle çalışan büyük kamyonlara kaydırıyor. Şirket, 2024 yılı için 170 milyon dolara kadar kamyon geliri hedefliyor ve bu yıl hidrojen yakıt hücreli elektrikli kamyonları da dahil olmak üzere 450 adet satmayı amaçlıyor. Nikola’nın nakit ve nakit benzerleri ilk çeyrek sonunda 345,6 milyon dolar olarak açıklanırken, Aralık ayındaki 464,7 milyon dolardan düşüş gösterdi.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.